- Infolinia - Koordynacja świadczenia rodzinne i wychowawcze
- Informacja o naborze w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju do "Mosty dla Regionów"
- Lista projektów wyłonionych w ramach etapu wojewódzkiego konkursu Program Osłonowy "Wspieranie Jednostek Samorządu Terytorialnego w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie" - edycja 2019 przekazanych do kolejnego etapu do MRPiPS.
- NABÓR - OPERATOR NUMERÓW ALARMOWYCH 112
- Ostateczna lista rankingowa wniosków oraz Ostateczna lista wniosków ponadlimitowych dot. programu wieloletniego pn.: Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 zatwierdzona przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego w dniu 28 listopada 2018
- Podpisanie umowy na wykonanie dokumentacji projektowej budowy budynku Straży Granicznej na morskim przejściu granicznym w Elblągu
E-dowód to wspólny projekt Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Cyfryzacji. Przewiduje wydawanie od 4 marca 2019 r. nowych dowodów osobistych z warstwą elektroniczną. Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, proces wymiany dowodów osobistych będzie naturalny, rozłożony na 10 lat i potrwa do 2029 r. Niemniej każdy posiadacz dowodu osobistego obecnego wzoru będzie mógł go wymienić na e-dowód, nie czekając na upływ terminu ważności posiadanego dowodu, jeżeli będzie chciał posługiwać się dowodem elektronicznym. Natomiast dowody wydane bezterminowo będę podlegały wymianie jedynie na wniosek ich posiadaczy. E-dowód to wielofunkcyjny dokument z warstwą elektroniczną, którego wprowadzenie do powszechnego użytku zapewni narzędzie do bezpiecznej komunikacji obywateli z e-administracją, służbą zdrowia i podmiotami komercyjnymi. E-dowód zachowa także wszystkie funkcje swojego poprzednika, gdyż będzie potwierdzał tożsamość i obywatelstwo jego posiadacza oraz uprawniał do przekraczania granic niektórych państw. Dlaczego warto wyrobić sobie e-dowód? Ponieważ e-dowód otworzy przed jego posiadaczem nowe możliwości, a mianowicie: 1) uwierzytelnianie w e-usługach za pomocą „profilu osobistego”, zapewniającego wysoki poziom zaufania - za pomocą e-dowodu obywatel będzie mógł potwierdzać swoją tożsamość w usługach online (w praktyce będzie wymagało to przyłożenia nowego dowodu do czytnika i wpisania kodu PIN). Profil osobisty będzie zamieszczany w dowodzie osobistym każdej osoby mającej pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych (tj. osoby pełnoletniej, osoby małoletniej, która ukończyła 13 lat i osoby, która po osiągnięciu pełnoletniości została częściowo ubezwłasnowolniona); 2) składanie „podpisu osobistego” - w nowym dowodzie będzie zamieszczony certyfikat umożliwiający jego posiadaczowi podpisywanie dokumentów elektronicznych zaawansowanym podpisem elektronicznym, równoważnym podpisowi własnoręcznemu. Każdy posiadacz nowego dowodu będzie mógł zadecydować, czy chce zamieszczenia w dowodzie certyfikatu „podpisu osobistego”; 3) potwierdzanie obecności w określonym czasie i miejscu. E-dowód będzie pozwalał potwierdzać obecność jego posiadacza w placówkach ochrony zdrowia, co pozwoli uszczelnić system rozliczeń świadczonych usług medycznych. Ponadto e-dowód będzie posiadał aplikację ICAO (dokument podróży z cechą biometryczną „zdjęcie twarzy”), która zapewni szybszą odprawę jego posiadacza na lotniskach. W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2018 r. w sprawie wzoru zaproszenia, wzoru formularza wniosku o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń oraz wysokości środków, które powinien posiadać zapraszający wniosek_o_zaproszenie_obowiązuje_od_12.08.2018.pdf „Legalny pobyt, lepsze jutro” nr projektu 9/7-2017/OG—FAMI Projekt współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji W dniu 20.04.2017 r., Wojewoda Warmińsko-Mazurski złożył wniosek o przyznanie dofinansowania w ramach Funduszu Azylu, Migracji i Integracji. Decyzją Międzyresortowego Zespołu do Spraw Europejskich Funduszy Spraw Wewnętrznych projekt pt. „Legalny pobyt, lepsze jutro” został zakwalifikowany do realizacji w pełnej wysokości tj. w kwocie 1 025 331,93 PLN, w tym 768 998,98 PLN dofinansowania ze środków FAMI. Projekt będzie realizowany w okresie od 1.10.2017 r. do 30.09.2019 r. Głównym założeniem projektu jest zwiększenie dostępu cudzoziemców do usług świadczonych przez Oddział legalizacji pobytu cudzoziemców Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie oraz poprawa standardu świadczonych usług. Bezpośrednim celem jest dostosowanie warunków pracy Oddziału do uzasadnionych potrzeb klientów w zakresie poziomu obsługi, zapewnienia bezpieczeństwa danych, a także podniesienie jakości prowadzonych postępowań administracyjnych oraz skrócenie czasu dostępu do baz danych prowadzonych w systemach teleinformatycznych. Bezpośrednim rezultatem projektu będzie: 1) poprawa stanu infrastruktury pomieszczeń zajmowanych przez Oddział legalizacji pobytu cudzoziemców Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, poprzez.: - remont, aranżację i wyposażenie nowoczesnego Biura Obsługi ds. Cudzoziemców wraz z poczekalnią dla klientów, - remont i wyposażenie pomieszczeń zajmowanych przez Oddział legalizacji pobytu cudzoziemców, - remont i wyposażenie archiwum podręcznego Oddziału, 2) doposażenie w niezbędny sprzęt personelu zajmującego się prowadzeniem postępowań administracyjnych w stosunku do obywateli państw trzecich, W ramach realizacji zadania zakupiono sprzęt specjalistyczny (czytniki dokumentów, czytniki linii papilarnych, urządzenia do weryfikacji dokumentów) oraz sprzęt komputerowy (komputery wraz z oprogramowaniem, drukarki A3, A4, drukarki etykiet, skanery sieciowe). 3) unowocześnienie systemów służących obsłudze obywateli państw trzecich poprzez: - utworzenie infolinii dla cudzoziemców, - wyposażenie Oddziału w System Kierowania Przepływem Klientów (kolejkomat) W dniu 2 listopada 2017 r., pod numerem 89 52 32 612 została uruchomiona infolinia Oddziału legalizacji pobytu cudzoziemców. Osoby obsługujące infolinię udzielają informacji nt. obowiązujących procedur, wymaganych dokumentów w sprawach wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, legalizacji pobytu, wpisu zaproszeń do ewidencji zaproszeń, wydawania kart pobytu, Jednocześnie został wydzielony oddzielny numer telefonu dedykowany obywatelom Unii Europejskiej 89 82 32 271. 1. Uchylono przepisy związane ze zniesieniem obowiązku meldunkowego oraz wprowadzono możliwość meldunku elektronicznego (e-meldunek). 2. Wprowadzono nowe wzory druków meldunkowych. 3. Wydłużono okres zwolnienia z obowiązku meldunkowego dla cudzoziemców 4. Wprowadzono takie same zasady nadawania numeru PESEL obywatelom państw członkowskich UE jak obywatelom polskim. 5. Przy dokonaniu zameldowania na pobyt stały lub czasowy przez cudzoziemca, obywatela UE Szczegółowe informacje zamieszczone zostały na stronie www.obywatel.gov.pl Przyjmowanie wniosków o wydanie zaproszenia w pok. 20 A B C D (po pobraniu z kolejkomatu numerka na przyjmowanie wniosków paszportowych) Wydawanie zaproszeń w pok. 18 (po pobraniu z kolejkomatu numerka na wydawanie dokumentów paszportowych) Od 1 czerwca br. ułatwienia dla osób składających wniosek o nowy paszport. Każda osoba, która poda swój numer telefonu lub adres e-mail, zostanie poinformowana, że paszport jest gotowy do odbioru. Zmiany przygotowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Usługa jest bezpłatna. Żeby z niej skorzystać trzeba przy składaniu wniosku o paszport podać swój numer telefonu lub adres e-mail i wyrazić zgodę na przetwarzanie tych danych. Zainteresowana osoba otrzyma informację, że paszport czeka na niego w urzędzie: Można podać zarówno numer telefonu i adres e-mail. Wniosek o nowy paszport można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym na terenie kraju, niekoniecznie w województwie, w którym jesteśmy zameldowani. Z dniem 1 stycznia 2017 r. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 15 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o Karcie Polaka (Dz.U. z 2016 r. poz. 2066) oraz ustawy o cudzoziemcach, która wprowadza zmiany do sposobu przyznawania i realizacji świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Karty Polaka, zamierzających osiedlić się w Rzeczypospolitej Polskiej. wniosek_o_przyznanie_świadczenia_pieniężnego.pdf POMIŃ KOLEJKĘ W ODDZIALE PASZPORTÓW W OLSZTYNIE I ZAREZERWUJ WIZYTĘ PRZEZ INTERNET Korespondencja kierowana do klientów w związku z rezerwacją internetową przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treści chronione przepisami prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. W celu zarezerwowania terminu wizyty należy z kalendarza wybrać dzień wizyty, a następnie godzinę oraz wpisać wymagane dane (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon) i potwierdzić wpis przepisując wyświetlony kod. Rezerwację należy zakończyć przyciskiem: Zatwierdź wizytę Wolne terminy oznaczone są kolorem zielonym, natomiast zajęte kolorem czerwonym. UWAGA - Zarezerwowanie jednej wizyty upoważnia do załatwienia tylko jednej sprawy (jednej osoby). Zasady korzystania z elektronicznej rezerwacji kolejki: Informacje dodatkowe o sposobie załatwienia sprawy Od 1 stycznia 2016 r., będzie obowiązywał nowy formularz wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy. wniosk_o_udzielenie_cudzoziemcowi_zezwolenia_na_pobyt_czasowy.pdf Od 1 stycznia 2015r. członkowie rodzin wielodzietnych, legitymujący się ważną Kartą Dużej Rodziny, są uprawnieni do ulgi w opłatach za paszporty. Ulga obejmuje zniżkę w wysokości 75% dla dzieci z rodzin wielodzietnych w rozumieniu ustawy o Karcie Dużej Rodziny. Dodatkowo przepisy przewidują wprowadzenie nowej zniżki dla rodziców w wysokości 50%. Uprawnienie tych osób do zniżki przysługuje po okazaniu ważnej Karty Dużej Rodziny. Opłaty za wydanie paszportu dla osób legitymujących się ważną Kartą Dużej Rodziny kształtują się następująco: - do 13 roku życia opłata wynosi 15 zł - od 13 do 25 roku życia dla osób uczących się opłata wynosi 35 zł* Dotychczasowe ulgi pozostają bez zmian. W razie zbiegu tytułów uprawniających do ulgi w opłacie za wydanie paszportu przysługuje tylko jedna ulga w opłacie. *w przypadku dzieci uczących się powyżej 18 roku życia Karta Dużej Rodziny jest ważna wraz z dokumentem potwierdzającym pobieranie nauki w szkole lub szkole wyższej – art. 11 ust. 3 ustawy z 5 grudnia 2014r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2014r. poz. 1863) Więcej informacji o Karcie Dużej Rodziny można uzyskać na stronie Informujemy, że na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych pod adresem: www.msz.gov.pl w zakładce „Polak za granicą” można znaleźć szereg przydatnych informacji i wskazówek niezbędnych polskim turystom udającym się w podróż za granicę. Zapoznanie się przed wyjazdem z informacjami zamieszczonymi na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych pozwoli zadbać o własne bezpieczeństwo oraz uniknąć trudnych sytuacji podczas wyjazdów. Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, że Helsińska Fundacja Praw Człowieka realizuje obecnie kilka projektów, które zakładają pomoc cudzoziemcom w Polsce. Są to: Więcej informacji: http://programv.hfhr.pl/uchodzcy/ Więcej informacji: http://powroty.hmr.pl/ Więcej informacji: http://programy.hflir.pl/dacrade/http://proa-amy.hflir.pl/uchodzcy/pro/po-stronie-dia1ogu-Dromowanie-integracii-w-spoleczenstwie-przyjmującym/ Prawnicy przyjmują cudzoziemców w siedzibie Fundacji (ul. Zgoda 11, 00-018 Warszawa, pokój 413, piętro 4) podczas dyżurów. Można się z nimi kontaktować także: - telefonicznie pod numerem: (48 22) 556 44 66, - e-mai:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- za pośrednictwem faksu: (48 22) 556 44 51 lub 50. Dobrowolny powrót – informator dla powracających migrantów Voluntary return – guide for returning migrants العودة الطوعية-دليل للمهاجرين العائدين Tình nguyện hồi hương – bản thông tin cho người nước ngoài hồi hương Добровольное возвращение-пособие для возвращающихся мигрантов Retour volontaire – guide pour les migrants de retour ნებაყოფლობითი დაბრუნება - ცნობარი ნებაყოფლობითი დაბრუნების მსურველი მიგრანტებისთვის E-dowody już od 4 marca 2019 r.
Od 12 sierpnia 2018r. nowy formularz wniosku o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń
(Dz. U. z 2018 r., poz. 1526) od 12.08.2018 r., obowiązują nowe formularze wniosku o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń. Legalny pobyt, lepsze jutro projekt współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji
i Integracji.
i infokiosk.Zmiany w zakresie ewidencji ludności po 1 stycznia 2018 r
z dotychczasowych 14 dni do 30 dni.
i członka rodziny obywatela UE zrezygnowano z konieczności przedkładania zaświadczeń wydanych przez wojewodę o zarejestrowaniu pobytu.UWAGA! Informacja dotycząca przyjmowania i wydawania zaproszeń
Poinformujemy Cię, że Twój paszport jest już gotowy do odbioru
Informacja dla posiadacza Karty Polaka
Informacja dla posiadacza Karty Polaka, zamierzających osiedlić się w Rzeczypospolitej Polskiej i zamierzających złożyć wniosek o przyznanie świadczenia pieniężnego
Rezerwacja online
WIZYTA
rezerwowana
on - line
pokój 18
stanowisko nr 3
(bez pobierania numerków z automatu biletowego)
Cudzoziemcy, nowy wzór wniosku na pobyt czasowy
U W A G A !
Karta Dużej Rodziny w Paszportach
Informacja dla wybierających się za granicę
" Helsińska Fundacja Praw Człowieka"
„POWROTY. Pomoc prawna i informacja dla powracających migrantów” Informacja Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka