- Infolinia - Koordynacja świadczenia rodzinne i wychowawcze
- Informacja o naborze w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju do "Mosty dla Regionów"
- NABÓR - OPERATOR NUMERÓW ALARMOWYCH 112
- Ostateczna lista rankingowa wniosków oraz Ostateczna lista wniosków ponadlimitowych dot. programu wieloletniego pn.: Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 zatwierdzona przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego w dniu 28 listopada 2018
- Podpisanie umowy na wykonanie dokumentacji projektowej budowy budynku Straży Granicznej na morskim przejściu granicznym w Elblągu
Różne
Uprzejmie informujemy, że 24 grudnia 2018r. będzie dniem wolnym od pracy dla pracowników urzędów administracji rządowej.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie będzie otwarty dla klientów w sobotę 15 grudnia 2018r.
zarządzenie_nr_17_Szefa_Kancelarii_Prezesa_Rady_Ministrów.pdf
Dofinansowanie realizacji przedsięwzięcia pod nazwą: „Doposażenie Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie w celu zwiększenia efektywności kontroli przestrzegania przepisów ustawy o rybactwie śródlądowym”. Projekt realizowany w 2018 roku ze środków Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze na lata 2014-2020”, w ramach Priorytetu 3 – Wspieranie wdrażania Wspólnej Polityki Rybołówstwa, w zakresie działania 3.1 „Kontrola i egzekwowanie”.
Cel operacji:
Wspieranie monitorowania, kontroli i egzekwowania, zwiększenie potencjału instytucjonalnego oraz skuteczności administracji publicznej, bez zwiększania obciążenia administracyjnego.
Planowane efekty operacji:
1. Zakup pięciu specjalistycznych samochodów terenowych typu pick-up.
2. Zakup dziesięciu lornetek termowizyjnych dalekiego zasięgu z rejestratorem cyfrowym.
Operacja przyczyni się do zwiększenia efektywności prowadzanych działań kontrolnych Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie mających na celu egzekwowanie przestrzegania przepisów regulujących zasady i warunki połowu ryb w wodach śródlądowych województwa warmińsko-mazurskiego oraz ochrony tych wód przed działaniem niezgodnym z prawem.
Wartość operacji oraz wkład Funduszy Europejskich:
Operacja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego ze środków Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze na lata 2014-2020”, w ramach Priorytetu 3 – Wspieranie wdrażania Wspólnej Polityki Rybołówstwa, w zakresie działania 3.1 „Kontrola i egzekwowanie”.
Całkowity planowany koszt przedsięwzięcia wynosi 1.040.000,00 zł, w tym 90% całkowitych kosztów kwalifikowanych, tj.: 936.000,00 zł wyniesie dofinansowanie Unii Europejskiej, a 104.000,00 zł. wniesie budżet Państwa.
Sprzęt zostanie zakupiony w drodze dwóch przetargów nieograniczonych:
1/ zakup 5 specjalistycznych samochodów terenowych to koszt 675.000,00 zł,
2/ zakup 10 lornetek termowizyjnych dalekiego zasięgu z rejestratorem cyfrowym to koszt 365.000,00 zł.
Podpisanie umowy na dofinansowanie realizacji przedsięwzięcia pod nazwą: „Doposażenie Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie w celu zwiększenia efektywności kontroli przestrzegania przepisów ustawy o rybactwie śródlądowym”. Projekt będzie zrealizowany w 2018 roku ze środków Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze na lata 2014-2020”, w ramach Priorytetu 3 – Wspieranie wdrażania Wspólnej Polityki Rybołówstwa, w zakresie działania 3.1 „Kontrola i egzekwowanie”.
23 lipca, w siedzibie Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Szczepan Worobiej – Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie w obecności Marcina Kazimierczuka oraz Mieczysława Włosa – zastępców dyrektora Oddziału, podpisał umowę o dofinansowanie realizacji przedsięwzięcia pod nazwą: „Doposażenie Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie w celu zwiększenia efektywności kontroli przestrzegania przepisów ustawy o rybactwie śródlądowym”. Projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku ze środków Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze na lata 2014-2020”, w ramach Priorytetu 3 – Wspieranie wdrażania Wspólnej Polityki Rybołówstwa, w zakresie działania 3.1 „Kontrola i egzekwowanie”.
Całkowity planowany koszt przedsięwzięcia wynosi 1.040.000 zł, w tym:
936 000,00 zł wyniesie dofinansowanie Unii Europejskiej, a 104 000,00 zł. wniesie budżet Państwa. Ze środków tych zostanie zakupionych 5 specjalistycznych samochodów terenowych, z wyposażeniem dodatkowym, niezbędnym do wykonywania zadań w trudnych warunkach terenowych oraz 10 lornetek termowizyjnych dalekiego zasięgu z rejestratorem cyfrowym, do prowadzenia działań przede wszystkim nocą lub w warunkach złej widoczności.
Ten ostatni zakup zwiększy bezpieczeństwo strażników w czasie prowadzonych działań kontrolnych i rozpoznawczych, a także wzmocni skuteczność działań w ramach walki z kłusownictwem na jeziorach.
Sprzęt zostanie zakupiony w drodze przetargów nieograniczonych. 5 specjalistycznych samochodów terenowych to koszt 675.000,00 zł. Lornetki termowizyjne dalekiego zasięgu z rejestratorem cyfrowym – 365.000,00 zł.
Nowy sprzęt dla Państwowej Straży Rybackiej
Uroczyste wręczenie kluczyków do kolejnego samochodu dla Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie
https://olsztyn.tvp.pl/39719862/301018-godz-1830
Lista podmiotów uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze województwa
Od 2019 roku ustawa wprowadza nowe zadania dla wojewodów, w zakresie prowadzenia listy organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze województwa. Zatem fakt wpisu organizacji pozarządowej na listę znajdzie zastosowanie do otwartych konkursów ofert przeprowadzanych w 2019 r. na realizację zadań w 2020 r., a nie będzie wymagany w roku 2018. Ustawa nowelizacyjna reguluje warunki uzyskania odrębnych wpisów organizacji na listę w trzech zakresach - udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub prowadzenia nieodpłatnej mediacji. Wpis na listę, odmowa wpisu oraz wykreślenie organizacji z listy odbywać się będzie w drodze decyzji, po wcześniejszej weryfikacji organizacji, zgodnie z zapisami art. 11d ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 2030; zm. Dz.U. z 2018 r., poz. 1467). Wykreślenie z listy odbywać się będzie również po nadesłaniu przez starostę do wojewody informacji o zaniechaniu współpracy z daną organizacją i rozwiązaniu z nią umowy na świadczenie usług w danym powiecie.
Listę organizacji wojewoda będzie udostępniał w Biuletynie Informacji Publicznej wraz z informacją o organizacjach pozarządowych wykreślonych z listy i dacie oraz przyczynach ich wykreślenia.
Informacja o podmiotach uprawnionych do prowadzenia szkolenia oraz kursu doszkalającego
Decyzją z dnia 9 sierpnia 2018 r., Nr DZP-VII-692-21/18, Minister Sprawiedliwości uznał Związek Biur Porad Obywatelskich z siedzibą w Warszawie (KRS Nr 0000021621) za podmiot uprawniony do prowadzenia szkolenia oraz kursu doszkalającego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ww. ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej. Wymienionej decyzji nadany został rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na interes społeczny.
Darmowa pomoc prawna
Zapraszamy na stronę https://www.darmowapomocprawna.ms.gov.pl poświęconą ogólnopolskiemu systemowi darmowej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego, w tym nieodpłatnej mediacji, a także edukacji prawnej.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2030, zm. Dz.U. z 2018 r. poz. 1467).
Kontakt
Wydział Prawny i Nadzoru
tel. 89 5232 257 lub 89 5 232 376
fax. 89 5232 522
ADRES DO KORESPONDENCJI
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2018 r. w sprawie wzoru zaproszenia, wzoru formularza wniosku o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń oraz wysokości środków, które powinien posiadać zapraszający
(Dz. U. z 2018 r., poz. 1526) od 12.08.2018 r., obowiązują nowe formularze wniosku o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń.
wniosek_o_zaproszenie_obowiązuje_od_12.08.2018.pdf
- Szczegóły
- piątek, 06 lipiec 2018
Nr ogłoszenia: 3/2018
Dyrektor Generalny Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie
ogłasza nabór na stanowisko operator numerów alarmowych
w Centrum Powiadamiania Ratunkowego Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Wymiar etatu: pełen etat
Adres urzędu: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
Miejsce wykonywania pracy: Olsztyn, Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
– Budynek Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej
w Olsztynie, ul. Niepodległości 16, 10-045 Olsztyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- pełnienie dyżurów w systemie zmianowym zgodnie z opracowanym grafikiem, a w sytuacjach kryzysowych zgodnie z każdorazową decyzją kierownika, zastępcy kierownika CPR lub Dyrektora Wydziału;
- całodobowa obsługa wszystkich urządzeń technicznych stanowiących wyposażenie pomieszczeń Centrum Powiadamiania Ratunkowego i nadzór nad ich stanem technicznym;
- ścisła współpraca i współdziałanie z jednostkami Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Ratownictwa Medycznego oraz pozostałymi służbami porządkowymi w zakresie organizacji i koordynacji prowadzonych działań ostrzegawczych, prewencyjnych i ratowniczych;
- bieżący monitoring zagrożeń oraz stała współpraca z instytucjami prowadzącymi stały monitoring środowiska i monitoring zagrożeń, analiza otrzymanych informacji i podejmowanie działań prewencyjno - ostrzegawczych, a w razie potrzeby inicjowanie działań ratowniczych;
- całodobowa obsługa systemów łączności będących w dyspozycji Centrum Powiadamiania Ratunkowego oraz bieżąca wymiana informacji z służbami dyżurnymi administracji zespolonej i niezespolonej, służbami specjalnymi i innymi służbami i inspekcjami;
- całodobowe przyjmowanie informacji o zdarzeniach, klęskach żywiołowych, katastrofach i innych zagrożeniach przekazywanych na numery alarmowe oraz koordynowanie i wspieranie działań ratowniczych i porządkowo - ochronnych prowadzonych na terenie województwa;
- kompletowanie i opracowywanie niezbędnej dokumentacji operacyjnej;
- opracowywanie meldunku z przebiegu dyżuru ze szczególnym uwzględnieniem podjętych decyzji i sposobu ich realizacji;
- bieżące uzupełnianie i aktualizowanie bazy danych oraz bazy teleadresowej niezbędnej do realizacji zadań własnych wg ustaleń kierownika i zastępcy kierownika CPR;
- uczestnictwo w organizowanych przez Urząd zajęciach i szkoleniach z zakresu zadań Wydziału oraz jednostek organizacyjnych służb zaangażowanych w działanie Systemu Powiadamiania Ratunkowego, Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, zgodnie z opracowanym grafikiem;
- udział i realizacja programu szkolenia operatorów numerów alarmowych;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych, związanych z zakresem działań realizowanych przez Wydział.
Warunki pracy:
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- na stanowisku pracy obowiązuje równoważny zmianowy system czasu pracy, w którym dopuszczona jest praca w wymiarze
do 12 godzin na dobę (również w porze nocnej), polegająca na obsłudze zgłoszeń kierowanych na numery alarmowe.
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy wyposażone jest w 3 monitory ekranowe, komputer, telefon i materiały biurowe,
- stanowisko pracy przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
WYMAGANIA ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM PRACY:
n i e z b ę d n e:
- wykształcenie: minimum średnie;
- znajomość co najmniej jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym (potwierdzona dokumentem stwierdzającym znajomość języka obcego lub oświadczeniem kandydata o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie);
- znajomość ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego;
- znajomość ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
- znajomość ustawy o ochronie przeciwpożarowej;
- znajomość Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego;
- znajomość Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie szkoleń operatorów numerów alarmowych;
- znajomość obsługi komputera;
- odporność na stres;
- umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji;
- umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu;
- dyspozycyjność – praca w systemie zmianowym 12 godzinnym.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys/CV i list motywacyjny,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe (oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
- kopie dokumentu potwierdzającego znajomość języka obcego lub pisemne oświadczenie kandydata o znajomości języka obcego w stopniu komunikatywnym,
Miejsce składania dokumentów:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
(pok. 121)
z dopiskiem "operator numerów alarmowych” na liście motywacyjnym
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
1.Zgodnie z Rozporządzeniem UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 (zwanym dalej RODO) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach realizowanych zadań jest Wojewoda Warmińsko-Mazurski, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn.
2.W sprawach dotyczących Państwa danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych – email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
3.Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w korpusie służby cywilnej organizowanego na podstawie ustawy o służbie cywilnej.
4.Podstawy prawne przetwarzania:
a)Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- na podstawie art. 9 ust. 2 lit a RODO – w przypadku przetwarzania danych informujących o stanie zdrowia,
b)podanie danych osobowych jest dobrowolne,
c)przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, które będzie skutkowało zatrzymaniem procesu naboru. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przedcofnięciem.
5.Informujemy, iż dane osobowe będą przetwarzane:
a)przez okres niezbędny do realizacji procesu naboru:
- jeśli Państwa kandydatura nie zostanie uwzględniona w protokole z naboru, Państwa oferty będą niszczone w ciągu miesiąca od dnia zakończenia naboru, za wyjątkiem ewentualnych oryginałów dokumentów, które będą odsyłane,
- w przypadku uwzględnienia Państwa kandydatury w protokole z naboru Państwa dane osobowe będą przechowywane przez 3 miesiące od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem wybranym po rozmowie kwalifikacyjnej, z zachowaniem przepisów dotyczących archiwizacji dokumentacji,
b)do czasu odwołania zgody,
c)w przypadku nawiązania stosunku pracy dane będą przetwarzane na podstawie Kodeksu Pracy i ustawy o służbie cywilnej.
6.Informacje o odbiorcach danych:
a)w przypadku spełnienia wymagań formalnych naboru, Państwa dane osobowe w zakresie imienia i nazwiska będą upowszechnianeBiuletynie Informacji Publicznej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu,
b)jeśli Państwa kandydatura zostanie uznana za najlepszą w procesie naboru, Państwa dane osobowe w zakresie imienianazwiska oraz miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego będą upowszechniane w Biuletynie Informacji Publicznej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego, na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Wojewódzkiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
c)Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz administratora danych osobowych, takim jak operator pocztowy - Poczta Polska.
7. Przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora danych osobowych dostępu do swoich danych osobowych,sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
8. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w sytuacjach gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej lub przetwarzanie jest niezbędnecelów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
9. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - w Warszawie,Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Inne informacje:
Kandydaci, którzy nie ukończyli szkolenia dla operatorów numerów alarmowych, zostaną zobowiązani w trakcie pierwszej umowy o pracę, zawartej na czas określony do odbycia 70-godzinnego szkolenia wyjazdowego i złożenia wymaganego egzaminu z zakresu wiedzy
i umiejętności praktycznych objętych programem szkolenia, warunkującego dalsze zatrudnieni w CPR.
Postępowanie kwalifikacyjne obejmować będzie:
przeprowadzenie testów weryfikujących:
- znajomość aktów prawnych określonych w ogłoszeniu,
- znajomość zadeklarowanego przez kandydata języka obcego,
- znajomości obsługi komputera.
Uzyskanie min. 60 % z całkowitej liczby punktów jest warunkiem zaliczenia testu.
Przewidywane wynagrodzenie: ok. 2 300 zł brutto + dodatek za wysługę lat.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 89 52 32 484.
Paweł Żukowski
DYREKTOR GENERALNY
Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie
Koordynacja świadczeń rodzinnych i wychowawczych
Telefoniczna obsługa interesantów odbywa się
pod numerem infolinii (89) 523 22 03 od poniedziałku do czwartku w godzinach 12:00 - 15:00
Informujemy, że ze względu na ochronę danych osobowych telefonicznie nie są udzielane szczegółowe informacje na temat prowadzonych spraw.